سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

90/12/14
3:14 ع

 به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، در جزیره بحرین حدود 15 حزب از جریان‌های و دیدگاه‌های مختلف مذهبی و سیاسی از جمله شیعی، سنی، ملی‌گرا، سکولار، بعثی  و غیره فعالیت می‌کنند؛ در این میان "مجلس علمای شیعی بحرین" از جمله تشکل‌های سازمان یافته و منسجم این کشور به شمار می‌آید که "شیخ عیسی احمد قاسم" ریاست آن را برعهده دارد.
 
شیخ عیسی قاسم کیست
 
آیت الله العظمی شیخ "عیسی احمد قاسم الدرازی البحرانی" از برجسته‌ترین علما و رهبران سیاسی بحرین است که در روستای "الدراز"، اطراف "منامه"، پایتخت بحرین دیده به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی خود را همان روستای محل تولد خود به پایان رساند.

شیخ پس از آن به تحصیل دینی اهتمام ورزید و در دهه 60 با حضور در محضر شیخ "علوی الغریفی" پای در راه کسب علوم دینی گذاشت تا پس از آن راهی نجف اشرف شود و تحصیلات خود را در رشته‌های مختلف علوم دینی از جمله فقه ادامه دهد. وی در طول تحصیل خود در نجف اشرف از محضر  شهید "محمد باقر صدر" بهره جست.
 
آغاز فعالیت سیاسی
 
شکل‌گیری پارلمان بحرین مهمترین هدف آن تدوین قانونی اساسی جدید برای این کشور عنوان شده بود، مردم این کشور را واداشت تا از شیخ قاسم بخواهند با بازگشت به میهن خود کاندیدای پارلمان کند و عملا نیز شیخ عیسی با کسب بالاترین آرا به پارلمان بحرین راه یافت.

وی در کنار جریان اسلامگرای پارلمان نقش مهمی در تدوین مواد و بندهای اسلامی در قانون اساسی بحرین ایفا کرد.

در سال 1971 رهبر شیعیان بحرین خود را کاندیدای نمایندگی مجلس ملی این کشور کرد و با کسب آرای لازم به این مجلس راه یافت و تا زمان انحلال این مجلس با اخلاص و وفاداری هرآنچه در توان داشت، به مردم بحرین خدمت کرد. در همین سال بود که جمعیت "بیداری اسلامی بحرین" را در کنار دیگر روحانیون و فعالان بحرینی تاسیس کرد.
 
حضور در شهر مقدس قم
 
ابتدای دهه نود راهی شهر مقدس قم شد و تا 8 مارس 2001 تحصیلات حوزوی و علوم دینی خود را در محضر اساتید بزرگوار و گرانقدری چون  آیت الله "کاظم حائری" و آیت الله "فاضل لنکرانی" ادامه داد.

پس از آن دوباره راهی وطن شد تا رسالت تدریس و آگاهی و بیداری مردم نسبت به ظلم وستم خاندان آل‌خلیفه را با برگزاری جلسات دینی و اقامه نماز جمعه برعهده گیرد.
 
 
ویژگی‌های فردی شیخ عیسی قاسم
 
تقوی و پرهیزگاری در کنار علم و دانش بیکران موجب شده تا وی جایگاه بسیار با نفوذی در میان مردم بحرین پیدا کند و به جرات بتوان گفت، محبوب‌ترین روحانی شیعی بحرین میان مردم این کشور باشد.

شیخ عیسی قاسم از میان مردم برخاست به همین دلیل این مردم بودند که به وی این جایگاه رفیع را بخشیدند. وی شهرت و معروفیت خود را از طریق رسانه‌های وابسته به رژیم و خشنود کردن رژیم به دست نیآورد، به همین دلیل شیعیان بحرین همواره مطیع و فرمانبر او هستند.

کسانی که سخنرانی‌های شیخ را دنبال یا گوش کرده باشند، به خوبی می‌دانند، زبان وی زبان حال مردم است و هیچ‌گاه کسی موفق نشده،‌ او را از گفتن حق یا حقیقت یا دفاع از آن بازدارد.
 
نقش شیخ عیسی قاسم در انقلاب مردمی 14 فوریه
 
با آغاز قیام مردمی مسالمت‌آمیز بحرین در 14 فوریه سال 2011 شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی جنبش الوفاق بحرین، از جمله جنبش‌های معارض بحرینی رهبری و هدایت اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم این کشور نسبت به ظلم و ستم آل‌خلیفه و مطالبه حقوق برحقشان را برعهده گرفت.

شیخ با هوش و ذکاوت خود در طول این یک‌سال تمام ترفندهای آل‌خلیفه برای غلبه و تحریف انقلاب را نقش بر آب ساخت؛ در واقع هرگاه آل‌خلیفه با ترفند و توطئه‌ای خواست با فریب مردم و به بهانه انجام مذاکرات و گفتگو با معارضان آتش قیام آنها را فروبنشاند، شیخ عیسی قاسم در کنار دیگر علمای این کشور با روشنگری‌های خویش این ترفند آل خیلفه را نقش برآب ساخت.

وی همواره با تاکید بر ادامه انقلاب مردمی بحرین بر تحقق خواسته‌ها و مطالبات برحق مردم این کشور با تکیه بر شیوه‌های مسالمت‌آمیز بودن و عدم روی آوردن به خشونت تاکید داشته است


  

90/12/14
1:20 ع

آیا زن می تواند با بدن نیمه برهنه وبدون پوشش کامل نماز بخواند؟

جواب این سؤال از نظر همه مذاهب فقه اسلامی روشن است که چنین نمازی باطل است و مورد قبول خداوند نخواهد بود، وتا کنون هیچ فقیه و اسلام شناسی فتوا به جواز نماز با بدن نیمه عریان نداده است بلکه پوشش کامل بدن زن را در هنگام نماز شرط صحت و قبول آن دانسته اند مگر در مورد ضرورت.

اما بشنوید که مفتی الازهر بزرگترین مرکز فقهی اهل سنت در مصر گفته است: زنان رقاصه که در مقابل دهها مرد اجنبی با بدن عریان می رقصند و آواز  می خوانند اگر بخواهند نماز به خوانند می توانند با همان بدن نیمه عریان در اتاقی تاریک که کسی آنان را نبیند نماز بخوانند.نقل از3نقطه


  

90/12/14
1:18 ع

چهره سرشناس وهابیت در عربستان طی اظهاراتی از اختلاط میان زن و مرد دفاع کرده و آن را حلال دانست و گفت: اختلاط میان زن و مرد امری مورد نیاز و ضروری است و در صدر اسلام هم وجود داشت.



به گزارش شیعه آنلاین، شیخ «عبدالمحسن العبیکان مشاور   قضائی و عضو کمیته علمای عربستان سعودی و شیخ «احمد  بن قاسم الغامدی» مدیرهیات امر به معروف و نهی از منکر در   شهر مکه مکرمه، دو چهره سرشناس وهابی در عربستان   هستند که بر خلاف تمام روحانییون وهابی، در گذشته طی   فتواهای مختلفی اختلاط بین زن و مرد را اقدامی غیر حرام   دانسته بودند.

  

90/12/14
1:15 ع

«عبد الهادی عبد اللطیف الصالح» مفتی اهل عربستان سعودی با صدور فتوایی عجیب گفت: «تناول ذبایح مسیحیان به دلیل اینکه اهل کتاب هستند حلال است؛ اما استفاده از ذبایح شیعیان حرام است ضمن اینکه آنها مشرک هستند.»

به گزارش « فردا » و به نقل از ابنا، وی که ریاست بخش پژوهش های اسلامی دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه جوف را نیز بر عهده دارد ادعا کرد: «کتاب و سنت بر حلال بودن ذبح اهل کتاب دلالت می کند و در مقابل، رافضه (یعنی شیعیان) به دلیل آنکه به درگاه حسن و حسین دعا می کنند متهم به شرک هستند.»

این فتوا در پاسخ به استفتایی اعلام شده است که یکی از کاربران سایت متعصب «نور الاسلام» از کانادا از وی پرسیده بود.

سؤال کننده پرسیده بود: «آیا جایز است در رستوران هایی که گوشتشان را از محل ذبح شیعیان اثنی عشری می آورند غذا بخوریم، با توجه به اینکه من از برخی افراد مورد اطمینان شنیده ام که آنها در هنگام ذبح، نام حسین بن علی (ع) را می برند؟»!!

مفتی نیز در پاسخ این اتهام شگفت انگیز را – که شیعیان، نام امام حسن و امام حسین علیهما السلام را همسنگ نام خدا بر زبان می آورند – تکرار کرده است!

این فتوای رسوا، در ادامه فتاوای تکفیری فرقه تندرو و استعماری وهابیت صادر شده است.


  

90/12/14
1:11 ع

ین سایت می افزاید: در زمینه وهابیت گفتنی است، متاسفانه سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، فراوان نیستند به همین دلیل اهمیت آشنایی با فرقه ضاله وهابیت برای انسان و به خصوص نسل جوان و بالاخص در این زمان که با هجوم اطلاعات و تبلیغات دینی و فرهنگی مواجه هستیم، احساس می شود...

به گزارش ادیان نیوز از شیعه آنلاین، معاونت مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یک سایت ضد وهابی با نام "وهابیت" راه اندازی کرد.

این سایت در بخش "درباره ما" خود را چنین معرفی کرده است: اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، محفل انسی فراهم آورده است، تا «ابر رحمت» پرسش ها را به «زمین اجابت» پذیرا باشد و نهال سبز دانش را بارور سازد. ما اگر بتوانیم سنگ صبور جوانان اندیشمند و بالنده ایران پرگهرمان باشیم، به خود خواهیم بالید.

سایت "وهابیت" در ادامه می افزاید: این اداره با بهره گیری از برخی فرهیختگان حوزه و دانشگاه زمینه‌ی مناسب را فراهم ساخته تا جوانان بتوانند با اعتماد و بدون دغدغه، مسائل روانشاسی، اعتقادی، سیاسی و غیره خود را مطرح کنند و جواب های مناسب دریافت نمایند. از ابتدای تاسیس این اداره در سال 1373 تاکنون به بیش از 100 هزار پرسش دانشجویی در زمینه های مختلف پاسخ داده است.

این سایت می افزاید: در زمینه وهابیت گفتنی است، متاسفانه سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، فراوان نیستند به همین دلیل اهمیت آشنایی با فرقه ضاله وهابیت برای انسان و به خصوص نسل جوان و بالاخص در این زمان که با هجوم اطلاعات و تبلیغات دینی و فرهنگی مواجه هستیم، احساس می شود لذا در این سایت تلاش داریم که با معرفی و بیان این مسلک باطل این ضرورت اجتناب ناپذیر را تحقق بخشیم. روح دین اسلام توحیدی و عقلانی است، بنابراین سعی بر این است تا مطالبی در سایت درج شود که مشخصه های دینی و عقلانی لازم را داشته باشد، یعنی اولا مستند به منابع باشد و ثانیا مستدل و تا اندازه ای دارای تحلیل باشد.

گفتنی است علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس www.vahabiat.porsemani.ir این سایت اینترنتی را مشاهده و مطالعه کنند.


  

پیام رسان

+ از خداوند دانش سودمند بخواهید و ازدانشی که بهره نمی دهد به خدا پناه ببرید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

+ بهترینِ برادران، کسی است که در به جای آوردن خیرْ برترین یاور، در نیکیْ عامل ترین و نسبت به مصاحبانْ ملایم ترینِ ایشان است . [امام علی علیه السلام]

+ در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا نومید مشوید که محبوب ترینِ کارها نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ ، انتظارفرج است، تا وقتی که بنده مؤمن، بر آن مداومت ورزد . [امام علی علیه السلام]

+ چگونه از اهل دانش باشد کسی که در مسیرآخرت رو به دنیا دارد و چیزی را که به وی زیان می رساند، از آنچه به وی سود می بخشد بیشتر دوست دارد . [عیسی علیه السلام]

+ اگر دوست داری که خداوند دوستت بدارد، به دنیا بی علاقه باش و اگر دوست داری مردم دوستت بدارند، هرگاه از مال دنیا چیزی به دستت افتاد، آن را به سوی آنان بیفکن [رسول خدا صلی الله علیه و آله]<br>



+ هرکاری که بانام خدا آغازنشودسرانجام نمی گیرد



+ توای عشق وای تمام وجودم...



+ مهدی(عج)طاووس اهل بهشته



+ شب زیارتی اربابه:السلام علیک یااباعبدالله السلام علیک ورحمه الله وبرکاته



+ کثرت استغفارروزی رازیادمیکند



مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی) اظهرالمن الشمس مهاجر نیلوفر سرابی کــــــــلبه قیدار شهر جد پیامبراسلام سکوت خیس مصطفی قلیزاده علیار سایه مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی سکوت ابدی وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید) وب نوشته مهدی میانجی ►▌ استان قدس ▌ ◄ کلبه تنهایی نغمه ی عاشقی جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی مـ یـ ـرابـ عـ ـطـ ـش ستارگان دوکوهه بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams آرشیوی متنوع از مسائل روزمره اطلاعات عمومی خاطرات دکتر بالتازار پروانگی سردار بی سنگر وب سایت روستای چشام (Chesham.ir) مهاجر ابـــــــــــرار ستاره سهیل عطر یاس صدای شهید واقعه قافیه باران سعادت نامه (بنفشه ی صحرا) آوای انتظار جزتو بانوی اسمانی میم.صاد سکوت باران.... کلبه خاطره جیغ بنفش در ساعت 25 آن دنیا 13 جوان امروزی گروه اینترنتی جرقه داتکو سرگرمی مکاشفه مسیح ... یاس ... مهندسی آب راه کمال حقوقدان منتظر رویابین دردودل دنیای خودرو سیما وبلاگ( عاشقانه ها) سایه های خیال همسایه خورشید عشق تابینهایت آتش دل بار دیگر حضور حماسی حقوق خانواده ای دریغااااااااا چند تکه عاشقانه ادبیات بیا ازدواج کنیم عدالت جویان نسل بیدار نوشتارهای زیبا صراط عاشق تنها ولایت _ وحدت _ بصیرت قاموس من *کل یخ* دیار برف مذهبی-سیاسی-فرهنگی سفیر نور کوچولو *دیدبان رایانه ای* آموزش تست زدن کنکور علی ما آخر رفاقتیم طراحی نقشه های ساختمانی adamak mahoor ستون فقرات(درد کمرو....) دیدبان اینترنتی هنوز هم نمیدانم اینجا چه فصلیست ،که من کال ماندم و به تو نمی رسم فقط من برای تو یادداشتهای روزانه رضا سروری ع ش ق:علاقه شدید قلبی انتظار منتظَر وایسا دنیا!من میخوام پیاده شم... دنیای این روزهای من سـدرة المنتهی حرفای ناگفته زیاده ولی چه فایده گل من... الکتروتکنیک نرگس موسوی بسیج در روستای شیدان دلنوشته های یه دختر حیاتی تازه اللهم صل علی محمد و آل محمد غمگینم و غم را دوست دارم اسمس بارون گاهنامه زیست مطالب خواندنی ارغوان جواد نبض قلم کانون علما و شهدای جامعة الزهرا(سلام الله علیها) سایه سیاه درجست وجوی حقیقت الله ابهی جوجو بلوچی از شهرستان چابهار فصل انتظار شهرستان کردکوی مصباح انس magicschool خلوتگه راز دکتر علی حاجی ستوده عشق کامپیوتر من حامیان استاد خیراندیش در استان یزد شیطون آسمون عشق خورشید نی ریز عنوان؟ ♥ به وبلاگ باران خوش امدید ♥ یادداشت های یک دیوانه حاج آقا مسئلةٌ سرو sindrela دوست داشتن درد دل نسیم عشق ماندگار(خدا) آروم آروم سکوت نازک قلبم فانوس دوست من و شما مشتاق اخلاق انسانی وصال وبلاگ صدف= عشق طلاست .: غریـبـه :. لهجه سکوت سمت دوست تسنیم نماینده رسمی اموات وبلاگ دلتنگی .:: توهمات ذهن یک دیوانه ::. ... هدهد فعلا که اوضاع اینطوریه... سلام نور خدا مسأله شرعی عاشق شبگرد بی نام تنها بهار عاشق عاشقی ریگی از روی زمین برداریم، وزن بودن را احساس کنیم. با نمک خاطرات آتلیه عشق تاریک حجاب چیست؟ پای سماور مهتاب سبز
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ